Sākumlapa » Aktuālā informācija » Jaunumi » Baltijas valstu ARI vadītāji sekos līdzi Rail Baltica projekta īstenošanai

Baltijas valstu ARI vadītāji sekos līdzi Rail Baltica projekta īstenošanai

18/01/2016 Drukāt šo rakstu

„Šis neapšaubāmi būs viens no vērienīgākajiem Baltijas valstu kopprojektiem, kura realizācijā tiks ieguldīti milzīgi līdzekļi. Tāpēc ir ļoti svarīgi, ka visi šā projekta etapi tiek īstenoti maksimāli atbildīgi, godīgi un caurskatāmi. Lai to nodrošinātu, es redzu lielu un nozīmīgu Lietuvas, Igaunijas un Latvijas augstāko revīzijas iestāžu lomu,” tā, uzrunājot savus kolēģus – Lietuvas un Igaunijas audita iestāžu pārstāvjus -, uzsvēra valsts kontroliere Elita Krūmiņa.

15.janvārī Valsts kontrolē tikās visu trīs Baltijas valstu augstāko revīzijas iestāžu (ARI) pārstāvji, lai runātu par projektu Rail Baltica. Lietuvas valsts kontrolieris Arūnas Dulkys un Igaunijas valsts kontroliera padomnieks Urmet Lee iepazīstināja klātesošos ar savu valstu līgumu detaļām un projekta ieviešanas termiņiem. Augstās amatpersonas šajā tikšanās reizē pārrunāja arī galvenos projekta riskus un ietekmes uz vidi novērtējumu. Baltijas valstu audita iestāžu pārstāvji vienojās par vairākām kopīgām aktivitātēm, tai skaitā par iespējamu kopīgu revīziju. Tika nolemts parakstīt vienošanās memorandu un dibināt darba grupu, kuras ietvaros triju valstu eksperti apmainīsies ar viņu rīcībā esošo informāciju par Rail Baltica projekta ieviešanas gaitu un citiem aktuāliem jautājumiem.

Atgādinām, ka Rail Baltica ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā. Projekts aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju, izbūvējot jaunu 1435 mm jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līniju Baltijas valstīs un savienojot metropoles Tallinu – Rīgu – Kauņu – Varšavu – Berlīni.

Saskaņā ar Lielbritānijas uzņēmuma Aecom Ltd. 2011.gadā izstrādāto tehniski ekonomisko pamatojumu visām trim Baltijas valstīm šis projekts izmaksās 3,68 miljardus eiro, bet Latvijai – 1,27 miljardus eiro. Lielāko daļu projekta finansējuma segs Eiropas Savienība.
Rail Baltica kopējais garums plānots 729 km, no kura 265 km – Latvijas teritorijā. Maksimālais kustības ātrums pasažieru pārvadājumiem paredzēts 240 km/h, vidējais – 170 km/h. Maršrutā starp Tallinu un Lietuvas/Polijas robežu brauciena ilgums ar pasažieru vilcienu ir plānots aptuveni 4 stundas.

IMG_4001

Komentāri

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *