No 1. līdz 5. decembrim Taškentā, Uzbekistānā, Valsts kontroles delegācija piedalījās vairākās augsta līmeņa tikšanās, kuru laikā parakstīja Sadarbības līgumu un Aktivitāšu plānu 2026.–2028. gadam ar Uzbekistānas augstāko revīzijas iestādi (ARI) (Chamber of Accounts of the Republic of Uzbekistan).

Parakstītie dokumenti nostiprina abu iestāžu ilgtermiņa sadarbību, kas uzsākta 2024. gadā projekta “ES Austrumu partnerības un Uzbekistānas augstāko revīzijas iestāžu kapacitātes celšana starptautisko revīzijas iestāžu standartu (ISSAI) integrācijas procesā” ietvaros. Sadarbības mērķis ir stiprināt publisko finanšu uzraudzību un revīzijas praksi, kā arī veicināt institūciju profesionālo izaugsmi, zināšanu apmaiņu un labās prakses īstenošanu atbilstoši starptautiskajiem augstāko revīzijas iestāžu standartiem (ISSAI).
Vizītes laikā Valsts kontroles delegācija tikās ar Uzbekistānas ARI vadību, Uzbekistānas Parlamenta Likumdošanas palātas spīkera vietnieku, Senāta spīkeri, Samarkandas reģiona gubernatoru, Latvijas vēstnieku Uzbekistānā, kā arī Vācijas attīstības aģentūras “GIZ” pārstāvi. Sarunās tika pārrunātas abu iestāžu sadarbības prioritātes, pieredze revīziju veikšanā, pārvaldības jautājumi, sadarbība ar ieinteresētajām pusēm un datu analīzes risinājumi. Tikšanās laikā Uzbekistānas augsta līmeņa amatpersonas pauda atbalstu abu iestāžu sadarbībai un uzsvēra Valsts kontroles nozīmīgo lomu kā ilgtermiņa un uzticama msadarbības partnerim.

Vizītes ietvaros Valsts kontroles eksperti Nataļja Mihailova un Roberts Jumiķis vadīja mācības par lietderības un atbilstības revīziju dokumentācijas sagatavošanu. Savukārt valsts kontrolieris Edgars Korčagins sniedza prezentācijas par ētikas dilemmām, pretkorupcijas pasākumu īstenošanu un sadarbību ar ieinteresētajām pusēm – parlamentu, medijiem un nevalstiskajām organizācijām. Uzbekistānas kolēģi augstu novērtēja Latvijas pieredzi un atzina tās praktisko nozīmi ikdienas darbā.
Vizītes dalībnieki iepazinās arī ar Uzbekistānas ARI izmantotajiem digitālajiem risinājumiem revīziju veikšanā, tostarp risku analīzes informācijas sistēmu, kas apkopo datus no vairāk nekā 260 avotiem. Šāda pieeja ļauj efektīvāk analizēt un uzraudzīt publisko resursu izmantošanu, sniedzot vērtīgas atziņas arī Valsts kontroles turpmākajam IKT attīstības darbam.

Pēc dokumentu parakstīšanas abu institūciju vadītāji uzsvēra, ka kopīga pieredze un mērķtiecīga sadarbība būtiski veicina valsts finanšu pārvaldības kvalitāti, palīdz iestādēm labāk reaģēt uz mūsdienu pārvaldības izaicinājumiem un stiprina starptautisko profesionālo sadarbību.
Vairāk par Valsts kontroles īstenoto attīstības sadarbības projektu lasiet ŠEIT.
Par Valsts kontroli
Latvijas Republikas Valsts kontrole ir neatkarīga, koleģiāla augstākā revīzijas (audita) iestāde. Tās darbības mērķis ir noskaidrot, vai rīcība ar publiskas personas finanšu līdzekļiem un mantu ir tiesiska, pareiza, lietderīga un atbilst sabiedrības interesēm, kā arī sniegt ieteikumus atklāto trūkumu novēršanai. Valsts kontrole veic revīzijas saskaņā ar starptautiskajiem publiskā sektora revīzijas standartiem – Starptautiskās Augstāko revīzijas iestāžu organizācijas INTOSAI standartiem (ISSAI), kuru atzīšanu Latvijā nosaka valsts kontrolieris. Atklājot trūkumus, Valsts kontrole sniedz ieteikumus to novēršanai, bet par iespējamiem likumpārkāpumiem informē tiesībaizsardzības iestādes.
Plašākai informācijai
Gunta Krevica
Komunikācijas daļas vadītāja
T: +371 23282332 | E: Gunta.Krevica@lrvk.gov.lv