ĪSUMĀ
- Vai tiešām reformas? Kopumā 34 plānotie pasākumi neparedzēja nozīmīgas pārmaiņas.
- Reformas galvenais dzinulis – Atlīdzības likuma grozījumi[1] – pieņemti 4 gadus pēc plānotā, un tie nenovērš virkni esošās sistēmas paradoksu, kā arī nav ieviesti vienoti augstākā līmeņa vadītāju snieguma rādītāji.
- Paaugstināt valsts pārvaldes procesu efektivitāti – joprojām liels izaicinājums.
- Reformas tvērums pārāk šaurs – attiecas tikai uz daļu no valsts pārvaldes iestādēm un 21% no sabiedriskā sektorā darbiniekiem.
Vērtējot, kā īstenots 2017.gadā valdības apstiprinātais Valsts pārvaldes reformu plāns ar mērķi veidot efektīvu, atbildīgu un elastīgu valsts pārvaldi, revīzijā konstatētais liek secināt, ka daļa noteikto darbības rādītāju sasniegti, taču kopumā reforma nebija pārvaldīta efektīvi. Bez tam termina “reformas” lietojums radīja lielas gaidas par kvalitatīvām pārmaiņām visā valsts pārvaldē, bet tās nav notikušas.
[1] “Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likums”.